EFOP-1.6.1VEKOP-16 - „Felzárkózási együttműködések támogatása” 2018. 10. 14., Vasárnap, 11:56
Ezúton értesítjük a tisztelt támogatást igénylőket, hogy módosult a Széchenyi 2020 keretében megjelent „Felzárkózási együttműködések támogatása” című (EFOP-1.6.1VEKOP-16 kódszámú) felhívás az alábbiak szerint:
I.
Eredeti szöveg:
Magyarország Kormányának felhívása a Türr István Képző és Kutató Intézet (a továbbiakban: TKKI) és a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban SZGYF) konzorciuma számára az 1037/2016. (II.9.) számú Kormányhatározatban szereplő éves fejlesztési keret alapján, figyelembe véve a központi hivatalok és a költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával kapcsolatos intézkedésekről szóló 1312/2016. (VI. 13.) Korm. határozat rendelkezéseit az EFOP, TOP, VEKOP keretében megvalósuló komplex telepprogramok vonatkozásában folyamatos szakmai és módszertani támogatás biztosításának megvalósítása érdekében. A Kormány a Partnerségi Megállapodásban célul tűzte ki a telepszerű körülmények között élők életkörülményeinek javítását. A cél elérését a Kormány a TKKI és az SZGYF együttműködésével tervezi megvalósítani jelen Felhívásban foglalt feltételek mentén.
Módosított szöveg:
Magyarország Kormányának felhívása a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban SZGYF) számára[1] az EFOP, TOP, VEKOP keretében megvalósuló komplex telepprogramok vonatkozásában folyamatos szakmai és módszertani támogatás biztosításának megvalósítása érdekében.
A Kormány a Partnerségi Megállapodásban célul tűzte ki a telepszerű körülmények között élők életkörülményeinek javítását. A cél elérését a Kormány az SZGYF együttműködésével tervezi megvalósítani jelen Felhívásban foglalt feltételek mentén.
II: 3.1.2.2. Választható, önállóan nem támogatható tevékenységek
Eredeti szöveg:
Jelen Felhívás szempontjából nem releváns.
Módosított szöveg:
Együttműködés az EFOP-2.4.2-17 konstrukció kedvezményezettjeivel
Együttműködés az EFOP-2.4.3-18 konstrukció kedvezményezettjeivel
III. 3.4.1.2 Esélyegyenlőség és környezetvédelmi szempontok érvényesítésével kapcsolatos elvárások
Új szöveg:
A horizontális cél megvalósítása, valamint a megvalósítás eredményességének nyomon követése érdekében végzett tevékenység következtében felmerült költség elszámolható. A kiemelt célok és a környezetvédelmi, esélyegyenlőségi és a nők és férfiak egyenlőségét biztosító követelmények részletes ismertetése megtalálható az Általános Útmutató a Felhívásokhoz c. dokumentum (https://www.palyazat.gov.hu/doc/4404) 12. fejezetében.
IV. 3.4.2 Mérföldkövek tervezésével kapcsolatos elvárások
Új szöveg:
A mérföldkövek eléréséről benyújtandó szakmai beszámolóban minden esetben be kell számolni az indikátorok aktuális tényértékéről.
V. 3.7.1 Indikátorok
Eredeti szöveg:
Mutató neve | Mértékegység | Bázi sért ék | Minimál isan elvárt célérték | Célérték elérésén ek időpontj a | Mutató forrása |
Azon települések száma, ahol szegregátumok integrálását szolgáló programok valósulnak meg | db | 0 | 110 | projekt fizikai befejezés e | együttműködési megállapodások |
Indikátor magyarázata: Azon települések száma összesítve, ahol az ESZA rendelet 3. cikk (1) b) ii.) alpontjában meghatározott beruházási prioritáshoz kapcsolódó intézkedések keretében a szegregált településrészek megszüntetésére és az ott élő közösségek integrációjára irányuló programok végrehajtására kerül sor.
A célérték azon települések száma, ahol szegregátumok integrálását szolgáló programok valósulnak meg a kiemelt projekt támogatásával.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 88. §-a alapján a kedvezményezett kizárólag a támogatás arányos csökkentése mellett jogosult csökkenteni az indikátor célértéket a támogatási szerződésben/támogatói okiratban.
Amennyiben egy indikátor nem éri el a projektre a támogatási szerződésben/támogatói okiratban meghatározott érték 75%-át, a támogatás csökkentésre kerül, illetve a kedvezményezett - a vis maior esetét kivéve - a támogatás arányos részét, a rendeletben meghatározottak szerint köteles visszafizetni.
A 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 88. §. (1)-(4) szerinti szankció nem alkalmazandó szakpolitikai mutatók és az OP-eredmény-indikátorok esetében
Módosított szöveg:
Indikátor megnevezése | Indikátor azonosító | Típus | Mér téke gys ég | Bá zis ért ék | Mini máli san elvár t célér ték | Célérték elérésé nek időpontj a | Igazoló dokumentum ok |
Azon települések száma, ahol szegregátumok integrálását szolgáló programok valósulnak meg |
2.4 |
kimen eti | db | 0 | 110 | projekt fizikai befejezés e | együttműködés i megállapodáso k |
Indikátor definíciója: Azon települések száma összesítve, ahol az ESZA rendelet 3. cikk (1) b) ii.) alpontjában meghatározott beruházási prioritáshoz kapcsolódó intézkedések keretében a szegregált településrészek megszüntetésére és az ott élő közösségek integrációjára irányuló programok végrehajtására kerül sor.
Számítási mód: Azon települések száma összesítve, ahol szegregátumok integrálását szolgáló programok valósulnak meg.
Igazoló dokumentum: Együttműködési megállapodások
Felhívjuk a figyelmet, hogy a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 88. §-a alapján a kedvezményezett kizárólag a támogatás arányos csökkentése mellett jogosult csökkenteni az indikátor célértéket a támogatási szerződésben.
Amennyiben egy indikátor nem éri el a projektre a támogatási szerződésben/támogatói okiratban meghatározott érték 75%-át, a támogatás csökkentésre kerül, illetve a kedvezményezett - a vis maior esetét kivéve - a támogatás arányos részét, a rendeletben meghatározottak szerint köteles visszafizetni.
A 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 88. §. (1)-(4) szerinti szankció nem alkalmazandó szakpolitikai mutatók és az OP-eredmény-indikátorok esetében.
VI. 3.7.3 Egyéni szintű adatgyűjtés ESZA forrásból megvalósuló felhívások esetén
Új szöveg:
Jelen Felhívás keretében támogatott projektek esetében a résztvevőkről a Felhívás szakmai mellékletei között szereplő A résztvevőkre vonatkozó közös kimeneti és eredmény mutatók megnevezésű mellékletében felsorolt szempontok szerint szükséges adatot gyűjteni. Jelen Felhívás keretében a 3.1.1.1 c) pontban meghatározott képzéseken, felkészítő programokon részt vevő közvetlen célcsoporttagok minősülnek Résztvevőknek. Kiemelten az alábbi műszaki-szakmai mutatókhoz kapcsolódó tevékenységekben részt vevő személyek:
- Képzésben részesülő szociális munkások, szakmai megvalósítók: Azon – a projekt által támogatott komplex telepprogramok keretében foglalkoztatott szakmai megvalósítók, szociális munkások, akik a program keretében képzésben részesülnek.
- Felkészített tapasztalati szakértők: Azon személyek, akik a program keretében kerülnek foglalkoztatásra és bizonyíthatóan éltek vagy élnek telepi körülmények között.
Az adatgyűjtéshez további segítséget nyújt az ESZA Kérdőív kitöltési útmutatója, mely a felhívás szakmai melléklete.
VII. 3.8 Fenntartási kötelezettség:
Eredeti szöveg:
A támogatást igénylő a projekt megvalósítás befejezésétől számított 5 évig, a támogatás visszafizetésének terhe mellett vállalja, hogy a projekt megfelel a 1303/2013/EU Rendelet 71. cikkében foglaltaknak.
Módosított szöveg:
A támogatást igénylő vállalja az alábbi tevékenységeket a projekt megvalósítás befejezésétől számított 5 évig: (…)
VIII. 4.1 Támogatást igénylők köre
Eredeti szöveg:
Jelen Felhívásra az 1037/2016. (II.9.) számú Kormányhatározatban megjelölt Türr István Képző és Kutató Intézet adhat be támogatási kérelmet, figyelembe véve a központi hivatalok és a költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával kapcsolatos intézkedésekről szóló 1312/2016. (VI. 13.) Korm. határozat rendelkezéseit az EFOP, TOP, VEKOP keretében megvalósuló komplex telepprogramok vonatkozásában folyamatos szakmai és módszertani támogatás biztosításának megvalósítása érdekében.
Jelen Felhívás keretében a támogatási kérelem benyújtására konzorciumi formában van lehetőség.
Konzorciumi partner a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság.
Módosított szöveg:
Jelen felhívásra támogatási kérelmet nyújthat be:
Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság
GFO 312 Központi költségvetési szerv
Jelen felhívás keretében a támogatási kérelem benyújtására konzorciumi formában nincs lehetőség.
IX. 5.5. Az elszámolható költségek köre
Új szöveg:
Jelen felhívás keretében 2018. május 31. napjáig valós költség alapon történő elszámolásra, illetve a projekt szakmai megvalósításában közvetlenül közreműködő munkatársak személyi jellegű ráfordításainak 15%-a erejéig százalékos átalány alapú elszámolásra kerül sor a „Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó anyagköltség”, a „Kötelező nyilvánosság biztosításának költsége” és az „Általános (rezsi) költségek” vonatkozásában. 2018. június 01. naptól (fordulónap) jelen felhívás 5.5.1 pontjában rögzített átalány alapú elszámolás alkalmazása kötelező. A fordulónap után alkalmazandó átalány alapú elszámolás csak azon támogatási összeg felhasználására alkalmazandó, mely nem került 2018. május 31-ig az Irányító Hatóság által jóváhagyásra.
Jelen Felhívás keretében az alábbi költségek tervezhetők, illetve számolhatók el, 2018.május 31-ig:
Szakaszolás az egyszerűsített elszámolás bevezetése vonatkozásában
2018. május 31. napjáig a megítélt támogatási összegből a kedvezményezett által kifizetési igénylés keretében benyújtott és az irányító hatóság által jóváhagyott összeg levonásra kerül és a még kifizetetlen támogatási összeg alapján kerül vizsgálatra a vetítési alap és közvetett költségek aránya.
2018. június 1. napjától (fordulónap) a vetítési alapot képező költségek elszámolása továbbra is valós költség alapon történik, míg az átalánnyal érintett költségek egyszerűsített elszámolás keretében kerülnek elszámolásra.
Jelen egyszerűsített elszámolási mód alkalmazása kötelező. A vetítési alapot képező költségek elszámolása valós költség alapon, míg az átalánnyal érintett költségek egyszerűsített elszámolás keretében kerülnek elszámolásra.
Az egyszerűsített elszámolási móddal érintett költségek esetében, a költségek felmerülését a kedvezményezettnek nem kell alátámasztania háttérdokumentumokkal (például számlával, bankszámlakivonattal, összesítővel, illetve egyéb számviteli bizonylattal), és a piaci áraknak való megfelelést sem kell vizsgálni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kedvezményezettnek sem a kifizetési kérelem mellékleteként nem kell a költség felmerülését igazoló dokumentumokat benyújtani az Irányító Hatóság felé, sem elkülönítetten nem szükséges őrizni azokat a projekt helyszínén / nyilvántartásában. A hazai számviteli szabályoknak megfelelően a bizonylatokat természetesen meg kell őriznie a kedvezményezettnek, viszont a támogatást nyújtó és ellenőrző szervezetek helyszíni ellenőrzés során sem vizsgálják ezeket.
X. 5.5. Az elszámolható költségek köre Új szöveg:
5.5.1. Átalány alapú elszámolás alkalmazása
A 2018. június 1. napjától (fordulónap) alkalmazott egyszerűsített elszámolási mód az alábbiak szerint kerül szabályozásra azon költségek esetében, amelyeket az Irányító hatóság még nem hagyott jóvá kifizetési igénylés keretében:
Az Európai Parlament és a Tanács 1303/2013/EU rendelet 67. cikk (1) bekezdés d) pontjának és (5) bekezdés d) pontjának, valamint az Európai Parlament és a Tanács 1304/2013/EU rendelet a 14. cikk (2) bekezdésének, valamint a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 5. mellékletének 7.7.2.2.2. pontja alapján, jelen Felhívás keretében, illetve a projektmegvalósítás során kötelező az alábbi, módszertani megalapozást nem igénylő százalékban meghatározott átalány (flat rate) alapú egyszerűsített költség elszámolási módot alkalmazni figyelemmel a kettős finanszírozás elkerülésére.
Jelen százalékban meghatározott átalányalapú egyszerűsített elszámolási mód során, a szakmai megvalósításban közvetlenül közreműködő személyek személyi jellegű ráfordításai jelentik a vetítési alapot, mely összegnek maximum 40%-ig terjedő mértéke átalány formájában fordítható a projekt minden további költségének a finanszírozására.
A szakmai megvalósításban közvetlenül közreműködő személyek személyi jellegű ráfordításai alatt
- a szakmai megvalósításban közvetlenül közreműködő munkatársak személyi jellegű ráfordításai, és
- a szakmai megvalósításhoz közvetlenül kapcsolódó szolgáltatások esetén, a szolgáltatási szerződésekhez köthető bizonylatokon szereplő, tételesen elkülönített személyi jellegű ráfordítások értendőek.
Jelen egyszerűsített elszámolási mód során a projekt szakmai megvalósításában közvetlenül közreműködő személyek személyi jellegű ráfordításainak maximum 40%-a fordítható a projekt megvalósítása során felmerült „valamennyi egyéb költség” fedezésére.
A „valamennyi egyéb költség” a projekt szakmai megvalósításában közvetlenül közreműködő személyek személyi jellegű ráfordításain kívül minden további költséget magába foglal.
A meghatározott 40% maximumként értelmezendő.
Személyi jellegű ráfordítások között az alábbiak értendőek:
- A személyi jellegű költségek a Kedvezményezett és a munkavállalója közötti megállapodásból és/vagy,
- a külső alkalmazottak szolgáltatási szerződéseiből fakadó költségek személyi jellegű ráfordításainak összegéből állnak (amennyiben ezek egyértelműen meghatározhatóak és beazonosítható költségeket jelentenek). Példa: Ha a kedvezményezett belső képzéseihez külső oktató szolgáltatásait veszi igénybe, és a számlán megbontásra kerülnek az egyes költségelemek. Ebben az esetben az oktató fizetése is személyi jellegű költségnek minősül.
A személyi jellegű költségek magukban foglalják a projekthez kapcsolódó munka ellentételezéseként az érintett személyeknek fizetett díjazás teljes összegét, ideértve a kollektív szerződések szerinti természetbeni juttatásokat[2] is.
Összhangban a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 5. számú melléklet Nemzeti szabályozás az elszámolható költségekről 2014–2020 programozási időszak Útmutató (a továbbiakban: Elszámolhatósági útmutató), az alábbi kiadások minősülnek személyi jellegű ráfordításnak:
- bruttó munkabér,
- személyi jellegű egyéb kifizetések (bérjellegű juttatások, utazási költségtérítés[3], cafeteria),
- munkaköri alkalmassági vizsgálat díja (a munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI.
24.) NM rendelet alapján), és
- bérjárulékok az Sztv. 79. §-a szerint.
Fentieket összegezve tehát közvetlen személyi jellegű költség alatt a projekt szakmai megvalósításában közvetlenül közreműködő személyek személyi jellegű ráfordítása értendő, melybe beletartozik a fent említett külső alkalmazottak szolgáltatási szerződéseiből fakadó költségei közül a személyi jellegű ráfordítások költsége is, amennyiben ezek egyértelműen meghatározhatóak és beazonosítható költségeket jelentenek.
A közvetlen személyi jellegű ráfordítások költségeinek a meghatározásakor ugyanakkor nem vehetőek figyelembe a következő kiadások:
- projekt előkészítése során keletkezett személyi jellegű ráfordítások,
- a projektmenedzsmenthez köthető személyi jellegű ráfordítások,
- a vállalat-irányítási tevékenységek elvégzéséhez köthető személyi jellegű ráfordítások (jogi, adminisztratív, igazgatási, könyvelési, bérszámfejtési, ellenőrzési, kontrolling és egyéb, a projekt megvalósítását közvetetten szolgáló tevékenységek ráfordításai),
- a célcsoport projekthez kapcsolódó személyi jellegű költségei, az üzleti utak, ide értve a belföldi vagy külföldi kiküldetés költségei, a célcsoport javára kifizetett juttatások vagy illetmények.
Amennyiben a projekt költségvetése tartalékra tervezett összeget is tartalmaz, a következőképpen szükséges eljárni:
A tartalékra tervezett összeget a számított költségek közé szükséges sorolni, ügyelve arra, hogy a százalékos átalány elszámolásba bevont költségek összege ne haladja meg a vetítési alap maximum 40%-át. A tartalék felhasználására ugyanakkor továbbra is érvényes az Elszámolhatósági útmutató 2.4.1 pontja, különösen az előírás, mely szerint a tartalék az irányító hatóság előzetes engedélyével, a projekt költségvetésén belül átcsoportosítással használható fel. Megfelelően indokolt esetben tehát a tartalék összege felhasználható, a felhasználás engedélyhez kötött. A tartalék összegét felhasználás előtt átcsoportosítani szükséges akár a számított költségeken belül, akár a vetítési alapra is. Amennyiben a vetítési alapba kerül átcsoportosításra, csökkentésre kerül az átalány elszámolásban érintett költségek összege, vagyis a vetítési alapba való átcsoportosítás nem vonja magával a számított költségek összegének növelését is, mivel az átcsoportosítás nem eredményez forrásbevonást.
Amennyiben a projekt megvalósítása során szabálytalansági eljárás kerül lefolytatásra, és annak eredményeként megállapítható, hogy pénzügyi érdeksérelem történt és pénzügyi korrekció előírása szükséges - adott tételek levonásával, elszámolható összegének csökkentésével, vagy egyes költségtípusokra fordítható támogatási összeg csökkentésével - a szabálytalansággal érintett, vetítési alapba tartozó összeghez automatikusan szükséges hozzáadni a hozzá tartozó átalánnyal érintett összeget is.
XI. 5.6. Az elszámolhatóság további feltételei
Eredeti szöveg:
Jelen Felhívás keretében kis támogatástartalmú bizonylatok összesítőjén elszámolható bizonylatok maximális támogatástartalma 1.000.000 Ft.
Új szöveg:
Jelen felhívás keretében kis támogatástartalmú bizonylatok összesítőjén elszámolható bizonylatok maximális támogatástartalma 2 000 000 Ft.
A 2 000 000 Ft-nál kisebb támogatási összegű utófinanszírozású számlákat - amennyiben más összesítőn való elszámolása nem lehetséges - kis támogatás tartalmú számlaösszesítőn kell benyújtani.
Új szöveg:
Szállítói finanszírozású elszámoló bizonylatok elszámolása
Jelen felhívás keretében szállítói finanszírozás alkalmazása esetén a Támogatást igénylő által elszámolásra benyújtott szállítói finanszírozású elszámoló bizonylat minimális összegének el kell érnie a bruttó 1.000.000 Ft-ot.
Felhívjuk a figyelmet, hogy szállítói finanszírozású elszámoló bizonylat nem nyújtható be záró kifizetési igénylés keretében, kivéve, ha a projekt teljes egészében szállítói finanszírozással valósul meg.
(…)
A 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 5. melléklet 2.3.2.5b pontja értelmében a nem közbeszerzés köteles beszerzések vonatkozásában az alábbi összeférhetetlenségi szabályok állnak fenn:
Nem független az az ajánlattevő,
- amelyben a támogatást igénylő / kedvezményezett vagy ezek tulajdonosa - irányító vagy felügyeleti szerve -, annak tagja, és/vagy a szervezet nevében nyilatkozattételre, képviseletre jogosult személy, továbbá ezen személy hozzátartozója az alábbi jogok valamelyikét gyakorolja: tulajdonosi, fenntartói, vagyonkezelői, irányítási, képviseleti, munkáltatói, vagy kinevezési;
- amelynek tulajdonosa - irányító vagy felügyeleti szerve -, annak tagja, és/vagy a szervezet nevében nyilatkozattételre, képviseletre jogosult személy, a támogatást igénylő / kedvezményezett szervezetében vagy ugyanazon beszerzés vonatkozásában másik ajánlattevő szervezetében az alábbi jogok valamelyikét gyakorolja: tulajdonosi, fenntartói, vagyonkezelői, irányítási, képviseleti, munkáltatói vagy kinevezési; vagy
ha a támogatást igénylő / kedvezményezett vagy másik ajánlattevő vonatkozásában partner vagy kapcsolt vállalkozásnak minősül.
Az összeférhetetlenség vonatkozásában hozzátartozónak minősül Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 1. és 2. pontja értelmében a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő, a testvér, az élettárs, az egyeneságbeli rokon házastársa, a házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, és a testvér házastársa.
XII. 6.1 A támogatási kérelem elkészítése során csatolandó mellékletek listája:
Törlésre került:
4. Konzorciumi együttműködési megállapodás a támogatási kérelem benyújtására
XIII. 8. A Felhívás szakmai mellékletei:
Kiegészítésre került:
- A résztvevőkre vonatkozó közös kimeneti és eredmény mutatók
Kapcsolódó felhívás:
https://regi.palyazat.gov.hu/efop-161-vekop-16-felzrkzsi-egyttmkdsek-tmogatsa
[1] Támogatási kérelmet azok a szervezetek nyújthatnak be, amelyek maradéktalanul megfelelnek a Felhívás jogosultsági feltételeinek. Kérjük a támogatási kérelem benyújtása előtt tanulmányozza a részletes jogosultsági feltételeket a 4. fejezetben!
[2] A természetbeni juttatások alatt a béren kívüli ösztönzők érthetőek, ilyenek a meleg- és hidegétkezési utalványok, helyi bérlet stb.
[3] Értve ezalatt a munkába járásra vonatkozó költségeket