EFOP-1.1.1-15 - „Megváltozott munkaképességű emberek támogatása” 2019. 01. 31., Csütörtök, 11:17
Ezúton értesítjük a tisztelt támogatást igénylőket, hogy módosult a Széchenyi 2020 keretében megjelent „Megváltozott munkaképességű emberek támogatása” című (EFOP-1.1.1-15 kódszámú) felhívás, az alábbiak szerint:
I. A Felhívás bevezetésének lábjegyzete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe: 2
A támogatási kérelmekről hozott döntés határidejére vonatkozó szabályokat a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet tartalmazza.
a következő szöveg kerül: 2
A támogatási kérelmekről hozott döntés határidejére vonatkozó szabályokat a 20142020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban:
272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet) tartalmazza.
II. A Felhívás bevezetése az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Felhívjuk a tisztelt támogatást igénylő figyelmét, hogy a Felhívás, az ÁÚF, a támogatási kérelem adatlap, továbbá ezek dokumentumai esetén az irányító hatóság, illetve a Miniszterelnökség a változtatás jogát fenntartja, ezért kérjük, hogy kövessék figyelemmel a www.szechenyi2020.hu honlapon megjelenő közleményeket!
a következő szöveg kerül:
Felhívjuk a tisztelt támogatást igénylő figyelmét, hogy a Felhívás, az ÁÚF, a támogatási kérelem adatlap, továbbá ezek dokumentumai esetén az irányító hatóság, illetve az Innovációs és Technológiai Minisztérium a változtatás jogát fenntartja, ezért kérjük, hogy kövessék figyelemmel a www.szechenyi2020.hu honlapon megjelenő közleményeket!
III. A Felhívás 1.3. A támogatás háttere fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program 2015. évi fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1210/2015. (IV. 10) Korm. határozat jóváhagyta a Megváltozott munkaképességű emberek támogatása kiemelt projektként történő megvalósítását.
a következő szöveg kerül:
Az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1037/2016. (II. 9.) Korm. határozat (a továbbiakban: 1037/2016. (II. 9.) Korm. határozat) jóváhagyta a Megváltozott munkaképességű emberek támogatása kiemelt projektként történő megvalósítását.
IV. A Felhívás 3.1. Támogatható tevékenységek bemutatása fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Közvetlen célcsoport: azon személyek, akik a bevonás időpontjában megfelelnek az alábbi kritériumoknak:
• a 2011. évi CXCI. törvény 22. § a) - d) pontja alapján megváltozott munkaképességű személy, vagy a 38/C. § (1) pontja alapján részére rokkantsági vagy rehabilitációs ellátás került továbbfolyósításra, vagy a 2011. évi CXCI. törvény 19.§ (1a) alapján rokkantsági ellátásban részesül.
a következő szöveg kerül:
Közvetlen célcsoport: azon személyek, akik a bevonás időpontjában megfelelnek az alábbi kritériumoknak:
• a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény (a továbbiakban: 2011. évi CXCI. törvény) 22. § a) - d) pontja alapján megváltozott munkaképességű személy, vagy a 38/C. § (1) pontja alapján részére rokkantsági vagy rehabilitációs ellátás került továbbfolyósításra, vagy a 2011. évi CXCI. törvény 19.§ (1a) alapján rokkantsági ellátásban részesül.
V. A Felhívás 3.1.3 A támogatható tevékenységek állami támogatási szempontú besorolása fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A Felhívás keretében támogatható tevékenységek a 2014-2020 programozási időszakra rendelt források felhasználására vonatkozó uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokról szóló 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet alapján közösségi versenyjogi szempontból az alábbi jogcímeken, a következő támogatási kategóriákra vonatkozó előírások alapján valósíthatók meg:
a következő szöveg kerül:
A Felhívás keretében támogatható tevékenységek a 2014-2020 programozási időszakra rendelt források felhasználására vonatkozó uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokról szóló 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet) alapján közösségi versenyjogi szempontból az alábbi jogcímeken, a következő támogatási kategóriákra vonatkozó előírások alapján valósíthatók meg:
VI. A Felhívás 3.2. A projekt műszaki-szakmai tartalmával és a megvalósítással kapcsolatos elvárások fejezetének ’A célcsoporttal kapcsolatos korlátozások’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Bértámogatási költség nem számolható el azzal a célcsoporttaggal kapcsolatosan, akivel összefüggésben a TÁMOP 1.1.1-12/1, TÁMOP 5.3.8-11/A.1, TÁMOP5.3.8.A2-13/1 konstrukciók keretében 6 hónapot meghaladó időtartamban bérköltség került támogatásra, az alábbi kivételekkel:
- a korábban a 6 hónapot meghaladó időtartamban bértámogatásban részesülő célcsoporttagok száma nem haladhatja meg az összesen 2000 főt: bértámogatást nyújtani kizárólag azoknak a személyeknek lehet, akik a bevonást megelőzően legalább 3 hónapig nem álltak munkaviszonyban4, valamint a bevonásra kerülő személyek min. 50%a a bevonást megelőzően legalább 6 hónapig nem állt munkaviszonyban5.
a következő szöveg kerül:
Bértámogatási költség nem számolható el azzal a célcsoporttaggal kapcsolatosan, akivel összefüggésben korábban a TÁMOP 1.1.1-12/1, TÁMOP 5.3.8-11/A.1, TÁMOP-5.3.8.A2-13/1 konstrukciók keretében 6 hónapot meghaladó időtartamban bérköltség került támogatásra, az alábbi kivételekkel:
- a TÁMOP 1.1.1-12/1, TÁMOP 5.3.8-11/A.1, TÁMOP-5.3.8.A2-13/1 konstrukciók keretében 6 hónapot meghaladó időtartamban bértámogatásban részesült ügyfelek közül az EFOP-1.1.1-15 projektben ismételten megállapítható bértámogatás legfeljebb 2.000 fő részére, azzal a kitétellel, hogy az érintett célcsoporttagok a bevonást megelőzően min. 3 hónapig, min. 50%-uk legalább 6 hónapig nem állt munkaviszonyban4.
VII. A Felhívás 3.2. A projekt műszaki-szakmai tartalmával és a megvalósítással kapcsolatos elvárások fejezetének ’Munkáltatók kiválasztásával és a támogatott foglalkoztatás végrehajtásával kapcsolatos elvárások’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
- a közpénzekről nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 1997. évi CLXXXI. törvény 6. §-a alapján nem részesíthető költségvetési támogatásban,
- nem felel meg az Áht. 50. § (1) bekezdése szerinti követelményeknek,
a következő szöveg kerül:
- a közpénzekről nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 6. §-a alapján nem részesíthető költségvetési támogatásban,
- nem felel meg az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 50. § (1) bekezdése szerinti követelményeknek,
VIII. A Felhívás 3.2. A projekt műszaki-szakmai tartalmával és a megvalósítással kapcsolatos elvárások fejezetének ’Horizontális szempontok’ pontja az alábbiakkal egészült ki:
A horizontális cél megvalósítása, valamint a megvalósítás eredményességének nyomon követése érdekében végzett tevékenység következtében felmerült költség elszámolható. A kiemelt célok és a környezetvédelmi, esélyegyenlőségi és a nők és férfiak egyenlőségét biztosító követelmények részletes ismertetése megtalálható az Általános Útmutató a Felhívásokhoz c. dokumentum (https://www.palyazat.gov.hu/doc/4404) 12. fejezetében.
IX. A Felhívás 3.2. A projekt műszaki-szakmai tartalmával és a megvalósítással kapcsolatos elvárások fejezetének ’Beszerzésekhez kapcsolódó elvárások’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A Kedvezményezett a projekt végrehajtása során a projekt megvalósításának időpontjában hatályos közbeszerzési törvény, illetve annak vonatkozó végrehajtási rendeletei, továbbá a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) vonatkozó részeiben foglaltak szerint köteles eljárni.
a következő szöveg kerül:
A Kedvezményezett a projekt végrehajtása során a projekt megvalósításának időpontjában hatályos közbeszerzési törvény, illetve annak vonatkozó végrehajtási rendeletei, továbbá a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet) vonatkozó részeiben foglaltak szerint köteles eljárni.
X. A Felhívás 3.2. A projekt műszaki-szakmai tartalmával és a megvalósítással kapcsolatos elvárások fejezetének ’Elkülönített pénzforgalmi számla’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A projektre elkülönített pénzforgalmi számlát szükséges nyitni (már meglévő bankszámlához alszámla nyitása is elegendő), kivéve azokat a szervezeteket, akiknek a Magyar Államkincstár vezeti a számláját, és az EU-s programok fogadására már nyitottak elkülönített célelszámolási számlát.
a következő szöveg kerül:
A projekt megvalósításához a Kedvezményezettnek lehetősége van elkülönített bankszámlát nyitni, amely a már meglévő bankszámla alszámlája is lehet.
A 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 110/A. § alapján a kedvezményezettnek
projektszintű elkülönített számviteli nyilvántartást kell vezetnie, a projekttel kapcsolatos minden dokumentumot elkülönítetten szükséges nyilvántartania, és legalább 2027. december 31-ig megőriznie. Az irányító hatóság és egyéb ellenőrzést végző hatóság által végzett helyszíni ellenőrzés során szükséges az elkülönített nyilvántartásnak rendelkezésre állnia. Az elkülönített nyilvántartásban be kell tudni mutatni, hogy az Európai Uniós források megfelelő módon kerültek felhasználásra, a kettős finanszírozás elkerülésének nyomon követhetőnek kell lennie, be kell tudni mutatni, hogy a források elkülönített elszámolás mellett és kizárólag arra a célra kerültek felhasználásra, amelyre a Támogató azt megítélte. A támogatások jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a Kedvezményezettet visszafizetési kötelezettség terheli.
Amennyiben nem elkülönített bankszámlán történik a támogatás kezelése, akkor a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 5. sz. melléklet 3.9.1.7 pontja alapján elszámolható bankszámlanyitás költsége, a rendes havi adminisztratív (kezelési) költség és tranzakciós költség vonatkozásában a projekt költségeinek elszámolása, vagy a bankszámlán keletkező látra szóló kamat arányos meghatározása, illetve a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzése nehézséget jelenthet. Javasolt, hogy a projekttel kapcsolatos pénzforgalom elkülönített bankszámlán történjen, amennyiben lehetséges.
Amennyiben a Kedvezményezett elkülönített bankszámlát (alszámlát) nyit, akkor a támogatás fogadására szolgáló elkülönített bankszámla rendelkezésre állásáról szóló igazolást be kell nyújtania a Támogatónak.
XI. A Felhívás 3.2. A projekt műszaki-szakmai tartalmával és a megvalósítással kapcsolatos elvárások fejezetének ’A projekt tervezése során legalább az alábbi mérföldköveket szükséges tervezni’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Felhívjuk a figyelmet, hogy
- A kedvezményezett a támogatási szerződésben foglalt ütemezés szerinti mérföldkövek elérését követően köteles a Rendelet szerint meghatározott határidőn belül időközi kifizetési igénylésben beszámolni a projekt keretében felmerült és elszámolni kívánt költségekről, a projekt pénzügyi és műszaki, szakmai előrehaladásának bemutatásával a projekt eredményességéről, valamint hatékonyságáról.
- Időközi kifizetési igénylést mérföldkő elérését megelőzően is be lehet nyújtani, a Rendeletben foglalt szabályoknak megfelelően.
a következő szöveg kerül:
Felhívjuk a figyelmet, hogy
- A kedvezményezett a támogatási szerződésben foglalt ütemezés szerinti mérföldkövek elérését követően köteles a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet szerint meghatározott határidőn belül időközi kifizetési igénylésben beszámolni a projekt keretében felmerült és elszámolni kívánt költségekről, a projekt pénzügyi és műszaki, szakmai előrehaladásának bemutatásával a projekt eredményességéről, valamint hatékonyságáról.
- A mérföldkövek eléréséről benyújtandó szakmai beszámolóban minden esetben be kell számolni az indikátorok aktuális tényértékéről.
- Időközi kifizetési igénylést mérföldkő elérését megelőzően is be lehet nyújtani, a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendeletben foglalt szabályoknak megfelelően.
XII. A Felhívás 3.4.3. Egyéb elvárások fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A foglalkoztatási támogatások nyújtása során biztosítani szükséges, hogy:
• a munkáltatók és a munkavállaló célcsoporttagok között a Ptk 4:96 § szerinti, továbbá az 1993. évi III. 4.§ (1) bekezdés c), d) és f) pontjai szerinti rokon kapcsolat ne álljon fenn. A rokoni kapcsolat ellenőrzését ki kell terjeszteni a munkaadók tulajdonosi körére, a munkáltatói jogkör gyakorlójára, az irányítási jogkörrel rendelkezők körére, valamint mindazokra, akik részt vesznek a foglalkoztatott célcsoporttagok kiválasztásában.
a következő szöveg kerül:
A foglalkoztatási támogatások nyújtása során biztosítani szükséges, hogy:
a munkáltatók és a munkavállaló célcsoporttagok között a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk) 4:96 § szerinti, továbbá a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 4.§ (1) bekezdés c), d) és f) pontjai szerinti rokon kapcsolat ne álljon fenn. A rokoni kapcsolat ellenőrzését ki kell terjeszteni a munkaadók tulajdonosi körére, a munkáltatói jogkör gyakorlójára, az irányítási jogkörrel rendelkezők körére, valamint mindazokra, akik részt vesznek a foglalkoztatott célcsoporttagok kiválasztásában.
XIII. A Felhívás 3.5.1. Indikátorok fejezetében található táblázatban az indikátor neve alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Fogyatékossággal élő résztvevők száma
a következő szöveg kerül:
Fogyatékossággal élő résztvevők
XIV. A Felhívás 3.5.1. Indikátorok fejezetében található táblázatban az indikátor neve az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A program elhagyását követően a munkaerő-piacra, vagy munkaerő-piaci programba belépők száma
a következő szöveg kerül:
A program elhagyását követően a munkaerőpiacra, vagy munkaerő-piaci programba belépők száma
XV. A Felhívás 3.5.1. Indikátorok fejezetében található táblázatban az azonosító az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
1.1
a következő szöveg kerül:
1.9
XVI. A Felhívás 3.5.1. Indikátorok fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Fogyatékossággal élő résztvevők száma: Azok a személyek, akik a hazai definíciók alapján fogyatékkal élőként lettek regisztrálva, vagyis megfelelnek a 2011. évi CXCI. törvény 19.§ (1a) pontjában foglalt rokkantsági ellátásban részesülő személy, vagy a 22. § a) - d) pontjában, vagy a 38/C. § (1) bekezdésében meghatározott megváltozott munkaképességű személy fogalmának. Az egyének egyszerre több hátránnyal is küzdhetnek.
a következő szöveg kerül:
Fogyatékossággal élő résztvevők: Azok a személyek, akik a hazai definíciók alapján fogyatékkal élőként lettek regisztrálva. Az egyének egyszerre több hátránnyal is küzdhetnek.
XVII. A Felhívás 3.5.1. Indikátorok fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A program elhagyását követően a munkaerő-piacra, vagy munkaerő-piaci programba belépők száma: Azok a személyek, akik ESZA támogatásban részesültek az ESZA rendelet 3. cikk (1) b) ii.) alpontjában meghatározott beruházási prioritáshoz kapcsolódó intézkedések keretében megvalósuló programokban, és az ESZA programból való kilépéskor álláskeresővé vagy foglalkoztatottá válnak, vagy elhelyezkedésük érdekében a rehabilitációs hatósággal együttműködnek.
a következő szöveg kerül:
A program elhagyását követően a munkaerőpiacra, vagy munkaerő-piaci programba belépők száma: Azok a személyek, akik ESZA támogatásban részesültek az ESZA rendelet 3. cikk (1) b) ii.) alpontjában meghatározott beruházási prioritáshoz kapcsolódó intézkedések keretében megvalósuló programokban, és az ESZA programból való kilépéskor álláskeresővé vagy foglalkoztatottá válnak.
XVIII. A Felhívás 3.5.1. Indikátorok fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Felhívjuk a figyelmet, hogy a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló Rendelet 88. §-a alapján a kedvezményezett kizárólag a támogatás arányos csökkentése mellett jogosult csökkenteni az indikátor célértéket a támogatási szerződésben.
Amennyiben egy indikátor nem éri el a projektre a támogatási szerződésben meghatározott érték 75%-át, a támogatás csökkentésre kerül, illetve a kedvezményezett - a vis maior esetét kivéve - a támogatás arányos részét, a rendeletben meghatározottak szerint köteles visszafizetni. A 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 88. §. (1)-(4) szerinti szankció nem alkalmazandó szakpolitikai mutatók és az OP-eredményindikátorok esetében.
a következő szöveg kerül:
Felhívjuk a figyelmet, hogy a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 88. §-a alapján a
kedvezményezett kizárólag a támogatás arányos csökkentése mellett jogosult csökkenteni az indikátor célértéket a támogatási szerződésben.
Amennyiben egy indikátor nem éri el a projektre a támogatási szerződésben meghatározott érték 75%-át, a támogatás csökkentésre kerül, illetve a kedvezményezett - a vis maior esetét kivéve - a támogatás arányos részét, a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint köteles visszafizetni. A 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 88. §. (1)-(4) szerinti szankció nem alkalmazandó szakpolitikai mutatók és az OP-eredmény-indikátorok esetében.
XIX. A Felhívás 3.6. Fenntartási kötelezettség fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A támogatást igénylő a projekt befejezésétől számított 5 évig, a támogatás visszafizetésének terhe mellett vállalja, hogy a projekt megfelel a 1303/2013/EU Rendelet 71. cikkében foglaltaknak.
A továbbfejlesztett informatikai rendszert kedvezményezett a projekt fizikai befejezését követő 5 évig fenntartja.
a következő szöveg kerül:
A támogatást igénylő a projekt megvalósítás befejezésétől számítva a támogatás visszafizetésének terhe mellett vállalja, hogy a projekt keretében továbbfejlesztett informatikai rendszert fenntartja legalább 5 évig.
XX. A Felhívás 4.1. Támogatást igénylők köre fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A felhívásra a 1037/2016. (II.9.) Korm. határozatban megjelölt Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság és a Magyar Államkincstár konzorciuma adhat be támogatási kérelmet.
a következő szöveg kerül:
A felhívásra az 1037/2016. (II.9.) Korm. határozatban megjelölt Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság és a Magyar Államkincstár konzorciuma adhat be támogatási kérelmet.
XXI. A Felhívás 4.2 Támogatásban nem részesíthetők köre fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
d) esetében a támogatás a 2010/787/EU tanácsi határozat hatálya alá tartozó, versenyképtelen szénbányák bezárását segíti elő,
a következő szöveg kerül:
d) esetében a támogatás a versenyképtelen szénbányák bezárását elősegítő állami támogatásról szóló 2010/787/EU tanácsi határozat hatálya alá tartozó, versenyképtelen szénbányák bezárását segíti elő,
XXII. A Felhívás 4.4 Kiválasztási kritériumok és a kiválasztási eljárásrend fejezet ’Nem hiánypótoltatható jogosultsági kritériumok’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
a támogatást igénylő átlátható szervezetnek minősül az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV törvény (a továbbiakban: Áht.) 1. § 4. pontja és 50. § (1) bekezdés c) pontja szerint,
a következő szöveg kerül:
a támogatást igénylő átlátható szervezetnek minősül az Áht. 1. § 4. pontja és 50. § (1) bekezdés c) pontja szerint,
XXIII. A Felhívás 5.4 Előleg igénylése fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A fenti összeghatárt és százalékos mértéket Rendelet 116. § (3) bekezdése alapján a Kormány európai uniós források felhasználásával kapcsolatos irányító hatósági feladatok ellátására kijelölt tagja kezdeményezésére az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter megemelheti, ha a kedvezményezett - a támogatási előlegnyújtás ütemezését alátámasztó likviditási tervet készít, és a magasabb támogatási előleg szükségességét megalapozottan indokolja.
a következő szöveg kerül:
A fenti összeghatárt és százalékos mértéket a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 116. § (3) bekezdése alapján a Kormány európai uniós források felhasználásával kapcsolatos irányító hatósági feladatok ellátására kijelölt tagja kezdeményezésére az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter megemelheti, ha a kedvezményezett - a támogatási előlegnyújtás ütemezését alátámasztó likviditási tervet készít, és a magasabb támogatási előleg szükségességét megalapozottan indokolja.
- A Felhívás 5.4 Előleg igénylése fejezetből az alábbi szövegrész törlésre került:
Szállítói finanszírozás alkalmazása esetén a támogatást igénylő közszféra szervezet a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződésben köteles biztosítani a szállító részére a szerződés - tartalékkeret nélküli - elszámolható összege 50%-ának megfelelő mértékű szállítói előleg igénylésének lehetőségét.
- A Felhívás 5.4 Előleg igénylése fejezetbe az alábbi szöveg beemelésre került:
2018. szeptember 8-át követően megindítandó közbeszerzési eljárásokra és beszerzésre irányuló eljárások esetében:
Szállítói finanszírozás alkalmazása esetén a közszféra szervezet kedvezményezett
- a Kbt. hatálya alá tartozó közbeszerzési eljárás,
- a Kbt. 9. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti beszerzés
eredményeként kötött szerződésben köteles biztosítani a szállító részére a szerződés – tartalékkeret nélküli – elszámolható összege 30%-ának megfelelő mértékű szállítói előleg igénybevételének lehetőségét.
2018.szeptember 8-ig megindított közbeszerzési eljárásokra és beszerzésre irányuló eljárások esetében:
A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 119. §-ában írt kötelező mértéket az adott időállapot szerint releváns rendelkezés tartalma határozza meg.
XXVI. A Felhívás 5.5. Az elszámolható költségek köre fejezetének ’2. Beruházáshoz kapcsolódó költségek’ pont ’ Eszközbeszerzés költségei’ alpontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
A projekt keretében foglalkoztatott szakmai megvalósítók számára az Sztv. 80. § (2) bekezdésben, illetve az államháztartási számvitelről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) hatálya alá tartozó szervezetek esetén az Áhsz. 1. § (4) bekezdés alapján meghatározott értékhatárig a kis értékű, egy összegben leírható tárgyi eszközök (pl.: laptop, telefon) beszerzése, továbbá a projekt megvalósításához szükséges és elengedhetetlen olyan nagy értékű eszközök beszerzése lehetséges (pl. nyomtató), amelyek közvetlenül kapcsolódnak a projekt szakmai tevékenységének ellátásához.
a következő szöveg kerül:
A projekt keretében foglalkoztatott szakmai megvalósítók számára a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 80. § (2) bekezdésben, illetve az államháztartási számvitelről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) hatálya alá tartozó szervezetek esetén az Áhsz. 1. § (4) bekezdés alapján meghatározott értékhatárig a kis értékű, egy összegben leírható tárgyi eszközök (pl.: laptop, telefon) beszerzése, továbbá a projekt megvalósításához szükséges és elengedhetetlen olyan nagy értékű eszközök beszerzése lehetséges (pl. nyomtató), amelyek közvetlenül kapcsolódnak a projekt szakmai tevékenységének ellátásához.
XXVII. A Felhívás 5.5. Az elszámolható költségek köre fejezetének ’6. Célcsoport támogatásának költségei’ pont ’Célcsoport képzési költsége’ alpontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
o képzés idejére szóló megélhetést biztosító támogatás a 327/2011. (XII.29) Korm. rendelet alapján
a következő szöveg kerül:
o képzés idejére szóló megélhetést biztosító támogatás a megváltozott munkaképességű személyek ellátásaival kapcsolatos eljárási szabályokról szóló 327/2011. (XII.29) Korm. rendelet alapján
XXVIII. A Felhívás 5.6 Az elszámolhatóság további feltételei fejezete az alábbi ponttal egészült ki:
Piaci ár igazolása
A költségszámítás alapjául szolgáló egységárak nem haladhatják meg a szokásos piaci árat (pl. a közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződésben rögzített árat, a több lehetséges szállítótól történő ajánlatkérés keretében beérkezett ajánlatok alapján kialakult árat, vagy az irányító hatóság által előzetesen meghatározott fajlagos mutatók szerinti fajlagos árat, illetve egységköltséget), illetve a jelen Felhívás 5.7 pontjában rögzített tevékenységek esetén feltüntetett százalékos és/vagy összegszerű korlátokat. A piaci ár igazolása a „Tájékoztató a kedvezményezettek számára a piaci ár alátámasztásához” című dokumentumban (a továbbiakban: Kedvezményezetti tájékoztató) meghatározott módon történhet. A Kedvezményezetti tájékoztató az alábbi helyen érhető el: https://www.palyazat.gov.hu/doc/4379.
Amennyiben a támogatási kérelem támogatásban részesül, a piaci ár ellenőrzésére nem csak a támogatási kérelem elbírálásakor, hanem a kifizetési igénylés keretében is sor kerül, melyhez szükséges benyújtani a Kedvezményezetti tájékoztató és a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet által meghatározott minden alátámasztó dokumentumot.
A piaci ár bizonyítása a Kedvezményezett feladata és felelőssége. A projekt költségvetésének és az abban szereplő költségtételeknek megfelelően részletezettnek, szakmai indoklással ellátottnak és ilyen módon ellenőrizhetőnek kell lenniük ahhoz, hogy a piaci áraknak történő megfelelés ellenőrizhető legyen: a költségvetés részletezettségét és bemutatását minden költségelem vonatkozásában úgy kell megtenni, hogy beazonosítható legyen a tervezett egységár, annak felosztása költségtételekre, az egység megnevezése, valamint szakmai indoklás a mértékére vonatkozóan.
A piaci ár igazolásától eltekinteni csak az irányító hatóság által adott előzetes egyedi engedély alapján lehet. A mentesség megadásához írásban előzetes egyedi mentességi kérelmet kell benyújtani. Amennyiben a beszerzendő eszköz vagy szolgáltatás egyedi jellegére tekintettel csak egy vagy két szolgáltató/eladó ajánlata áll rendelkezésre, úgy a kedvezményezett mentesülhet a három árajánlat biztosítása alól. A mentességi kérelemben a kedvezményezettnek minden esetben be kell mutatnia a szolgáltatás/termék egyedi jellegét alátámasztó körülményeket, valamint a piaci árat is alá kell támasztania. Egyedi szolgáltatás/eszköz beszerzése esetén megfelelő alátámasztásnak minősül a szolgáltató hivatalos árajánlata, a gyártó hivatalos árlistái, katalógusai, külföldi képviseletek árlistája, katalógusa, a forgalmazó által más, a kedvezményezettől független szervezeteknek adott árajánlat (amennyiben a forgalmazó ezeket rendelkezésre bocsátja).
Egyszerűsített elszámolással érintett költségek tekintetében nem kell benyújtani a piaci árnak való megfelelőség igazolására szolgáló árajánlatokat.
Az irányító hatóság vezetője a piaci ár alátámasztásától egyedi döntéssel eltekinthet a megbízási jogviszonyban foglalkoztatott természetes személy szellemi tevékenységével kapcsolatban felmerült, eseti 8 órás munkavégzésre vetített 300 000 forintot meg nem haladó összköltség vonatkozásában.
A támogatást igénylő és a kedvezményezett köteles vizsgálni az ajánlattevők szerződés teljesítésére való alkalmasságát.
A projekt megvalósítás szakaszában költségvetési tételt érintő szerződésmódosítás esetén minden releváns esetben szükséges benyújtani a piaci ár megfelelőségét alátámasztó, a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendeletben meghatározott dokumentumokat és szakmai indoklást a módosításra vonatkozóan. A módosítást minden esetben a módosítással érintett költség, elszámolásra történő benyújtása előtt szükséges benyújtani.
XXIX. A Felhívás 5.6 Az elszámolhatóság további feltételei fejezetének ’Számlaösszesítők alkalmazása’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Célcsoport támogatásának költségei (Összesítő a foglalkozás-egészségügyi, képzési alkalmassági vizsgálat elszámolásához, Összesítő bérköltség támogatás elszámolásához, Összesítő bértámogatás elszámolásához, Összesítő a célcsoporthoz kapcsolódó munkaerőpiaci (foglalkozási rehabilitációs) szolgáltatások költségeinek elszámolásához, Összesítő a gyermekfelügyelet, hozzátartozó gondozás támogatásának elszámolásához, Összesítő a keresetpótló juttatás elszámolásához, Összesítő a támogatás keretében a képzésekhez kapcsolódó szállás, étkezési költségtérítés elszámolásához, Összesítő a képzésekhez és munkaerő-piaci (foglalkozási rehabilitációs) szolgáltatásokhoz kapcsolódó útiköltség elszámoláshoz)
a következő szöveg kerül:
Célcsoport támogatásának költségei:
Összesítő a foglalkozás-egészségügyi, képzési alkalmassági vizsgálat elszámolásához;
Összesítő bérköltség támogatás elszámolásához;
Összesítő bértámogatás elszámolásához;
Összesítő a célcsoporthoz kapcsolódó munkaerőpiaci (foglalkozási rehabilitációs) szolgáltatások költségeinek elszámolásához;
Összesítő a gyermekfelügyelet, hozzátartozó gondozás támogatásának elszámolásához;
Összesítő a megélhetést biztosító támogatás elszámolásához;
Összesítő a képzési költség elszámolásához
Összesítő a támogatás keretében a képzésekhez kapcsolódó szállás, étkezési költségtérítés elszámolásához;
Összesítő a képzésekhez és munkaerő-piaci (foglalkozási rehabilitációs) szolgáltatásokhoz kapcsolódó útiköltség elszámoláshoz
Összesítő az önfoglalkoztatóvá válás támogatás elszámolásához;
Összesítő a munkába járás támogatás elszámolásához
XXX. A Felhívás 5.6 Az elszámolhatóság további feltételei fejezetének ’Számlaösszesítők alkalmazása’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Jelen felhívás keretében kis támogatástartalmú bizonylatok összesítőjén elszámolható bizonylatok maximális támogatástartalma: 1.000.000 forint.
Az 1.000.000 forintnál kisebb támogatási összegű utófinanszírozású számlákat – amennyiben más összesítőn való elszámolása nem lehetséges - kis támogatás tartalmú számlaösszesítőn kell benyújtani.
a következő szöveg kerül:
Jelen felhívás keretében kis támogatástartalmú bizonylatok összesítőjén elszámolható bizonylatok maximális támogatástartalma 2.000.000 forint.
A 2.000.000 forintnál kisebb támogatási összegű utófinanszírozású számlákat – amennyiben más összesítőn való elszámolása nem lehetséges - kis támogatás tartalmú számlaösszesítőn kell benyújtani.
XXXI. A Felhívás 5.6 Az elszámolhatóság további feltételei fejezetének ’Ebeszerzés funkció használatára vonatkozó kötelezettség’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Felhívjuk a figyelmet, hogy a kedvezményezettnek lehetősége van a projekt keretében megvalósítandó, Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzései vonatkozásában az alábbiak szerint eljárni:
a következő szöveg kerül:
Felhívjuk a figyelmet, hogy a kedvezményezettnek lehetősége van a projekt keretében megvalósítandó, a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) hatálya alá nem tartozó beszerzései vonatkozásában az alábbiak szerint eljárni:
XXXII. A Felhívás 5.7 Az elszámolható költségek mértékére, illetve arányára vonatkozó elvárások fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
Jelen felhívás keretében a fenti táblázatban meghatározott százalékos korlátok betartása a támogatási kérelem összeállítása, valamint a projektmegvalósítás során kötelező.
a következő szöveg kerül:
Jelen felhívás keretében a fenti táblázatban meghatározott százalékos korlátok betartása a támogatási kérelem összeállítása, valamint a projektmegvalósítás során kötelező. A táblázatban szereplő százalékos korlát a projektmegvalósítás befejezésekor – a műszakiszakmai tartalom csökkenésével nem járó – projektszintű megtakarítás eredményeként átléphető azzal, hogy az egyes költségtípusokra megállapított összeg nem növekedhet.
XXXIII. A Felhívás 5.9.1 A felhívás keretében nyújtott egyes támogatási kategóriákra vonatkozó egyedi szabályok fejezet ’Csekély összegű támogatás’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
a) A csekély összegű támogatásra vonatkozó részletes szabályokat az Európai uniós működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű (de minimis) támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013. 12.24. 1.o), a 2014-2020 programozási időszakra rendelt források felhasználására vonatkozó uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokról szóló 255/2014. (X.10.) Korm. rendelet 100.§, valamint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szabályozza.
a következő szöveg kerül:
a) A csekély összegű támogatásra vonatkozó részletes szabályokat az Európai uniós működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű (de minimis) támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013. 12.24. 1.o), a 255/2014. (X.10.) Korm. rendelet 100.§, valamint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szabályozza.
XXXIV. A Felhívás 5.9.1 A felhívás keretében nyújtott egyes támogatási kategóriákra vonatkozó egyedi szabályok fejezet ’A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
a) A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.) I-II. fejezete és III. fejezetének 33. cikkében, illetve a 2014-2020 programozási időszakra rendelt források felhasználására vonatkozó uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokról szóló 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 59. §, valamint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szabályozza. A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás kizárólag a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikkének 3. pontja szerinti megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható.
a következő szöveg kerül:
a) A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.) I-II. fejezete és III. fejezetének 33. cikkében, illetve a 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 59. §, valamint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szabályozza. A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás kizárólag a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikkének 3. pontja szerinti megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható.
XXXV. A Felhívás 5.9.1 A felhívás keretében nyújtott egyes támogatási kategóriákra vonatkozó egyedi szabályok fejezet ’A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával járó többletköltség ellentételezéséhez nyújtott támogatás’ pontja az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
a) A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával járó többletköltség ellentételezéséhez nyújtott támogatásra vonatkozó szabályokat a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.) I-II. fejezete és III. fejezetének 34. cikkében, illetve a 2014-2020 programozási időszakra rendelt források felhasználására vonatkozó uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokról szóló 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 60. §, valamint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szabályozza.
A projekt keretében a 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 60. § (2) b) és d) pontja szerinti tevékenységek számolhatók el.
a következő szöveg kerül:
a) A megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával járó többletköltség ellentételezéséhez nyújtott támogatásra vonatkozó szabályokat a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.) I-II. fejezete és III. fejezetének 34. cikkében, illetve a 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 60. §, valamint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szabályozza. A projekt keretében a 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 60. § (2) b) és d) pontja szerinti tevékenységek számolhatók el.
XXXVI. A Felhívás 8. A Felhívás szakmai mellékletei fejezete az alábbiak szerint módosult:
Az alábbi szövegrész helyébe:
- Likviditási terv sablon
- Önéletrajz sablon
- A résztvevőkre vonatkozó közös kimeneti és eredmény mutatók
- Nyilatkozatsablon az utófinanszírozási költségek köréről és mértékéről
a következő szöveg kerül:
- Likviditási terv sablon
- Önéletrajz sablon
- A résztvevőkre vonatkozó közös kimeneti és eredmény mutatók
- Nyilatkozatsablon az utófinanszírozási költségek köréről és mértékéről
- ESZA kérdőív kitöltési útmutató
- ESZA kérdőív 16 év alatti résztvevők esetén
- ESZA kérdőív 16 év feletti résztvevők esetén
Felhívjuk a figyelmet, hogy a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló Európa Parlament és Tanács 2016/679 számú rendeletének (általános adatvédelmi rendelet- GDPR) rendelkezéseivel összhangban módosultak az ESZA kérdőívek és a kapcsolódó tájékoztató. Kérjük, hogy a támogatott projekt sikeres és szabályos megvalósítása érdekében kizárólag a jelen közleményhez kapcsolódóan feltöltött segédletben megtalálható dokumentumokat alkalmazzák.
Kapcsolódó felhívás: